OBJECTIUS I CONTINGUTS
Objectius
- Apropar-se al Sistema de lectoescriptura braille
- Conèixer i practicar la mecànica del sistema.
- Descobrir i experimentar l’accés o recepció d’informació a través del tacte.
- Familiaritzar-se amb el material de lectoescriptura braille.
- Aproximar-se a la projecció del braille en les diverses llengües i conèixer les seves diverses aplicacions: codi musical, codi matemàtic, braille computeritzat, etc.
- Adonar-se que el braille és un sistema senzill i accessible a tothom i que tots podem practicar-lo.
- Comprendre el significat de l’aportació d’aquest sistema a la vida de les persones cegues i al patrimoni cultural general
- Conèixer els orígens del Sistema braille, la figura del seu inventor i els sistemes previs que el van inspirar.
- Conèixer els diversos usos del sistema braille:
Lectura, escriptura, a casa, al carrer i als espais públics.
- Apropar-se a altres formes de fer les coses de cada dia que impliquen diversitat de maneres d’afrontar la vida.
Experimentar la possibilitat que tu també ho pots fer.
- Reflexionar sobre els canvis que ha representat el braille en la vida de les persones cegues.
Continguts
- Sistema de lectoescriptura
- Concepte de sistema de lectoescriptura
- Concepte de codi
- La percepció tàctil
- Peculiaritats de la percepció tàctil
- Experimentació de la percepció tàctil
- Exploració atenta i acurada
- El sistema braille
- Coneixement dels antecedents del braille
- Coneixement del Sistema
- Aproximació a la figura de Louis Braille, el seu inventor
- Utilització pràctica del sistema Braille
- Lectura
- Escriptura manual
- Escriptura a màquina
- Valoració de l’invent del sistema braille
- Aplicacions del braille
- Llibres
- Revistes
- Productes etiquetats
- Retolació de museus
- Fulletons informatius
- Botoneres d’ascensors
- Màquines expenedores
- Plànols en relleu
- Identificació amb l’altre
- Curiositat per conèixer altres formes de fer les coses i de percebre el món
- Respecte per la diversitat