Anar a contingut

MALETA DIDÀCTICA: CONEIXEM EL BRAILLE

OBJECTIUS I CONTINGUTS


Objectius

  1. Apropar-se al Sistema de lectoescriptura braille
    • Conèixer i practicar la mecànica del sistema.
    • Descobrir i experimentar l’accés o recepció d’informació a través del tacte.
    • Familiaritzar-se amb el material de lectoescriptura braille.
    • Aproximar-se a la projecció del braille en les diverses llengües i conèixer les seves diverses aplicacions: codi musical, codi matemàtic, braille computeritzat, etc.
    • Adonar-se que el braille és un sistema senzill i accessible a tothom i que tots podem practicar-lo.
  2. Comprendre el significat de l’aportació d’aquest sistema a la vida de les persones cegues i al patrimoni cultural general
    • Conèixer els orígens del Sistema braille, la figura del seu inventor i els sistemes previs que el van inspirar.
    • Conèixer els diversos usos del sistema braille: Lectura, escriptura, a casa, al carrer i als espais públics.
    • Apropar-se a altres formes de fer les coses de cada dia que impliquen diversitat de maneres d’afrontar la vida. Experimentar la possibilitat que tu també ho pots fer.
    • Reflexionar sobre els canvis que ha representat el braille en la vida de les persones cegues.

Continguts

  1. Sistema de lectoescriptura
    • Concepte de sistema de lectoescriptura
    • Concepte de codi
  2. La percepció tàctil
    • Peculiaritats de la percepció tàctil
    • Experimentació de la percepció tàctil
    • Exploració atenta i acurada
  3. El sistema braille
    • Coneixement dels antecedents del braille
    • Coneixement del Sistema
    • Aproximació a la figura de Louis Braille, el seu inventor
    • Utilització pràctica del sistema Braille
      • Lectura
      • Escriptura manual
      • Escriptura a màquina
      • Valoració de l’invent del sistema braille
    • Aplicacions del braille
      • Llibres
      • Revistes
      • Productes etiquetats
      • Retolació de museus
      • Fulletons informatius
      • Botoneres d’ascensors
      • Màquines expenedores
      • Plànols en relleu
  4. Identificació amb l’altre
    • Curiositat per conèixer altres formes de fer les coses i de percebre el món
    • Respecte per la diversitat

HTML 4.01 Strict vàlid CSS Vàlid! Icona conformitat Nivell Doble-A, W3C-WAI Pautes d’accessibilitat als continguts web 1.0 del W3C-WAI Creative Commons License
Obra de Associació Catalana per a la Integració del Cec està subjecta a una llicència de Creative Commons