Anar a contingut

MALETA DIDÀCTICA: CONEIXEM EL BRAILLE

Què hem après sobre el braille?


  • Contingut: Totes les matèries
  • Proposta: Proposta adaptable segons les sessions i matèries tractades

A continuació, facilitem un seguit de preguntes sobre el braille i la resta d’aspectes que aquesta maleta didàctica pretén treballar. Podrien utilitzar-se com a avaluació de les activitats realitzades i es podrien utilitzar de formes diverses:

  • Preparar amb elles un qüestionari.
  • Presentar-les en petites targetes i muntar un concurs entre dos equips.
  • Confeccionar un joc, tot fent targetes amb les preguntes i amb les respostes. Es tractaria de jugar a emparellar-les.

Hi ha preguntes de complexitat diversa per tal que es puguin triar aquelles que s’adapten millor a cada grup segons l’edat i els continguts que s’hagin treballat.

  1. Com es diu l’inventor del sistema braille?
  2. A quin segle i entre quins anys va viure l’inventor del braille??
  3. A quin país i a quin poble va Néixer Louis Braille?
  4. Quin any es va presentar la versió completa del sistema braille?
  5. A través de quin sentit llegeixen el braille les persones cegues?
  6. Quines feines va fer Louis Braille?
  7. Quins punts formen la lletra l?
  8. Quina és la lletra inicial del teu nom? Amb quins punts es forma el signe corresponent en braille??
  9. Vertader o fals: en braille les vocals accentuades són signes diferents a les vocals sense accent.
  10. Com indiquem en braille que una lletra és majúscula?
  11. Vertader o fals: Per escriure en pauta cal fer-ho d’esquerra a dreta.
  12. Quins punts formen el signe de número?
  13. Com escrivim el número cinc en braille?
  14. Vertader o fals: hi ha impressores especials per imprimir en braille que es connecten a l’ordinador.
  15. Vertader o fals: per escriure en braille amb la màquina Perkins hem de prémer alhora totes les tecles que marquen els punts necessaris per formar cada lletra.
  16. Digues tres aplicacions del braille en la vida quotidiana.
  17. Quines lletres s’utilitzen per fer els números?
  18. Quin dels nostres sentits utilitzaria una persona cega per saber que els cotxes estan aturats i es pot creuar el carrer?
  19. Com s’escriu el número 37 en braille?
  20. Quants punts té el signe generador de l’alfabet braille?
  21. Quina lletra s’escriu amb un sol punt?
  22. Vertader o fals: La lletra k i el signe de majúscula s’escriuen amb els mateixos punts.
  23. Quin dels nostres sentits utilitza una persona cega per ficar la clau al pany i obrir la porta?
  24. Podem diferenciar en braille una paraula escrita en lletres majúscules d’una altra que només té majúscula la inicial?
  25. Quina lletra representa el signe generador, és a dir, quina lletra s’escriu amb els sis punts?
  26. Com s’escriu el signe d’arroba en braille?
  27. Quins punts formen el grup bàsic del signe generador del braille?
  28. Com ho fan les persones cegues per llegir la pantalla dels ordinadors?
  29. Com són les il·lustracions dels llibres per a les persones cegues per tal que les puguin apreciar pel tacte?
  30. Vertader o fals: la mida de les lletres del braille pot variar.
  31. Quins punts té la ç?
  32. Com s’escriu el signe d’interrogant?
  33. És suficient que hi hagi rètols en braille en els caixers i les màquines expenedores de bitllets?
  34. Amb quins punts s’escriu la lletra a accentuada en braille?
  35. Vertader o fals: les il·lustracions en relleu moltes vegades es fan combinant textures diferents.

Continueu inventant preguntes!

HTML 4.01 Strict vàlid CSS Vàlid! Icona conformitat Nivell Doble-A, W3C-WAI Pautes d’accessibilitat als continguts web 1.0 del W3C-WAI Creative Commons License
Obra de Associació Catalana per a la Integració del Cec està subjecta a una llicència de Creative Commons