Associació Catalana per a la Integració del Cec

Sou aquí:

  • Inici >
  • Agenda cultural >
  • Doble funció: Titus Andrònic i L’amansi (pa) ment de les Fúries. Festival Grec 2019

Teatre amb audiodescripció: Doble funció: Titus Andrònic i L’amansi (pa) ment de les Fúries. Festival Grec 2019

Muntar un Shakespeare a l’aire lliure cada estiu: amb aquesta intenció va néixer fa deu anys una companyia que, avui, ha crescut en talent i ambició. Tornen als orígens amb un programa doble que converteix el Teatre Grec en un espai íntim.

Segur que els heu vist actuar al parc de l’Estació del Nord, on hi ha un petit escenari circular que acull els intèrprets i el públic. Ni elements escenogràfics a la vista ni equipament tècnic... Només el talent dels actors i actrius, les seves veus i els textos d’un gran de l’escena. Així s’aconsegueixen uns muntatges frescos, capaços de posar el teatre a l’abast de tothom, seguint la tradició anglosaxona (ho veureu a Londres i altres ciutats britàniques, però també a Nova York) d’oferir obres del bard en espais públics i de manera gratuïta. Potser la proximitat s’adiu poc amb les grans dimensions del Teatre Grec, d’aquí que, per a l’ocasió, l’espai escènic i les grades hagin limitat la seva capacitat per propiciar una sensació d’intimitat. Allà, els Parking Shakespeare celebren l’aniversari de la seva creació l’any 2009 amb un programa doble. Arrenquen amb L’amansiment de la fúria, que ja va posar en escena per a la companyia Pep Garcia-Pascual el 2009 però que, deu anys després, reprèn la directora i també dramaturga Carla Rovira Pitarch (Aüc, Màtria...) que revisarà una de les obres més masclistes de Shakespeare (la companyia Els Pirates també la porta a escena, igualment revisitada, en aquesta mateixa edició del Festival).
Com representar en clau feminista una obra com aquesta? Rovira ho fa posant el focus en la criminalització que es fa de l’ús de la ràbia per part de les dones, especialment quan aquestes mostren la seva fúria feminista.

D’altra banda, si fins ara el repertori de Parking Shakespeare apuntava a les comèdies shakespearianes, en aquesta nova etapa s’endinsen també en el món de la tragèdia. Ho fan amb una de les creacions més controvertides i violentes de l’autor, Titus Andrònic. L’obra ha estat criticada per la seva estructura grollera i el seu caràcter extremament sanguinari, i fins i tot hi ha qui ha posat en dubte que fos obra de Shakespeare, però segueix sent un títol tan intens com imprescindible. Ara, Israel Solà, director a la companyia teatral La Calòrica, ens proposa una nova lectura d’una obra que és pura desmesura, una relectura que posa l’accent en el despropòsit d’aquesta cultura de la venjança que sembla moure els personatges i que ja és part inherent de la societat en la qual vivim.

Ambdues Són produccions de Parking Shakespeare.

Amb la col·laboració del Grec 2019 Festival de Barcelona.

A les representacions hi haurà un servei d’audiodescripció i acompanyament. També programes en braille i en lletra impresa accessible per a persones amb discapacitat visual.
Amb la col·laboració de l’ONCE i de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat.

  • Organitza: Festival Grec de Barcelona

Compartir

  • Compartir a Facebook
  • Compartir a Twitter
  • Compartir a Delicious
  • Compartir a Meneame
  • Enviar per e-mail
  • XHTML 1.0 Strict vàlid
  • CSS Vàlid
  • RSS vàlid
  • nivell doble-A de conformitat, pautes d’accessibilitat als continguts web 2.0 del           W3C WAI

Creative Commons License Obra de l’Associació Catalana per a la Integració del Cec subjecta a una llicència de Creative Commons